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Aeldari : Ligue NML Lionel [1000 points]

par Ogbar - modifiée le 6 Juin

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Stratagèmes Optimisations
  • Aeldari - Ost de Bataille : Agilité hors-pair
  • Aeldari - Ost de Bataille : Feinte de repli
  • Aeldari - Ost de Bataille : Phantasme
  • Aeldari - Ost de Bataille : Réactions Foudroyantes
  • Aeldari - Ost de Bataille : Tempête de Lames
  • Aeldari - Ost de Bataille : Tirer et Disparaitre
  • Messager de la Destinée
  • Lecteur des Runes
Détachement : Aeldari - Ost de Bataille
Mots clés de faction : Aeldari
Chaque fois qu’une unité Aeldari de votre armée est
choisie pour tirer ou combattre, vous pouvez relancer
1 jet de Touche et vous pouvez relancer 1 jet de
Blessure quand vous résolvez ces attaques.

Personnages
Autarque
90

MESVPVCDCO
733+/4++46+1
PortéeAC/TFPADCapacités
Fusil à fusion de Dragon1212+9-4D6Assaut, Fusion 3
Vouge stellaireMêlée53+6-22

Equipement : Fusil à fusion de Dragon, Vouge stellaire, Masque de Banshee Huante
Aptitudes : Stratège Inégalable, Voie du Commandement, Les Fils du Destin, Meneur, Meneur Gardiens
Mots clés : Autarque, Grenades, Infanterie, Personnage
Mots clés de faction : Aeldari
Optimisations : Messager de la Destinée

Superlative Strategist: Once per turn, you can target this model’s unit with a Stratagem even if you have already used that Stratagem on a different unit this phase.

Path of Command: At the start of your Command phase, if this model is your Warlord and is on the battlefield, you gain 1CP.
Spirite
85

MESVPVCDCO
736+/4++36+1
PortéeAC/TFPADCapacités
Pistolet shuriken1213+4-11Assaut, Pistolet
Bâton sorcierMêlée22+30D3Anti-Infanterie 2+, Psychique

Equipement : Pistolet shuriken, Bâton sorcier
Aptitudes : Larmes d’Isha (Psychique) , Marque spirituelle , Les Fils du Destin, Meneur, Meneur Fantômes
Mots clés : Infanterie, Personnage, Psyker, Spirite
Mots clés de faction : Aeldari
Optimisations : Lecteur des Runes

Reader of the Runes: AELDARI PSYKER model only. In your Command phase, you can select one dice in your Fate dice pool, re-roll it, then add it back to your Fate dice pool displaying the result you just rolled.

Spirit Mark: While this model is leading a unit, weapons in that unit have the [LETHAL HITS] ability and each time a model in that unit makes an attack, add 1 to the Hit roll.

Tears of Isha (Psychic): While this model is leading a unit, in your Command phase, you can return 1 destroyed Bodyguard model to that unit.
2 unités | 175 points | 17.5 %
Ligne
Gardiens Défenseurs (10 + 1)
100

MESVPVCDCO
734+16+2Gardiens Défenseurs
734+26+0Plate-forme d'Arme Lourde
PortéeAC/TFPADCapacités
Catapulte shuriken1823+4-11Assaut
Armes de mêléeMêlée13+301
Lance ardente3613+12-3D6+2

Equipement : Catapulte shuriken (10), Arme de corps à corps (10)
Aptitudes : Défenseurs du Destin, Les Fils du Destin
Mots clés : Gardiens, Gardiens Défenseurs, Grenades, Infanterie, Ligne
Mots clés de faction : Aeldari
+ Plate-forme d'Arme Lourde Equipement : Lance ardente
Aptitudes : Plateforme Asservie

Defenders of Fate: At the end of your Command phase, for each objective marker you control that has one or more units from your army with this ability within range of it, roll one D6 and add it to your Fate dice pool displaying the result you just rolled.

Crewed Platform: When the last Guardian Defender model in this unit is destroyed, any remaining Heavy Weapon Platform models in this unit are also destroyed.
1 unité | 100 points | 10 %
Infanterie
Faucheurs Noirs (5)
80

MESVPVCDCO
633+/5++16+1Faucheurs Noirs
633+/5++26+1Exarque Faucheur Noir
PortéeAC/TFPADCapacités
Lanceur Faucheur - trait stellaire4813+8-22Ignore Couvert
Lanceur Faucheur - amas étoilé4823+5-11Ignore Couvert
Arme de corps à corpsMêlée23+301
Lanceur Tempête362D63+4-11Déflagration, Tir Indirect

Equipement : Lanceur Faucheur (4), Arme de corps à corps (4)
Aptitudes : Précision Inéluctable , Les Fils du Destin
Mots clés : Faucheurs Noirs, Infanterie
Mots clés de faction : Aeldari
Exarque Faucheur Noir Equipement : Lanceur Tempête, Arme de corps à corps

Inescapable Accuracy: Each time a model in this unit makes a ranged attack, you can ignore any or all modifiers to that attack’s Ballistic Skill characteristic and to the Hit roll.
Guerriers Fantômes (5)
170

MESVPVCDCO
672+/4++36+1
PortéeAC/TFPADCapacités
Hache SpectraleMêlée34+7-22

Equipement : Hache Spectrale (5), Bouclier de force (5)
Aptitudes : Âmes Malveillantes, Les Fils du Destin
Mots clés : Châsse Fantôme, Guerriers Fantômes, Infanterie
Mots clés de faction : Aeldari

Malevolent Souls: Each time a model in this unit is destroyed by a melee attack, if that model has not fought this phase, roll one D6. On a 4+, do not remove it from play; that destroyed model can fight after the attacking model’s unit has finished making its attacks, and is then removed from play.
Rangers (5)
55

MESVPVCDCO
635+/5++ (tir)16+1
PortéeAC/TFPADCapacités
Long fusil de ranger3613+4-12Lourd, Précision
Pistolet shuriken1212+4-11Assaut, Pistolet
Armes de mêléeMêlée13+301

Equipement : Long fusil de ranger (5), Pistolet shuriken (5), Arme de corps à corps (5)
Aptitudes : Voie de l'Errant, Les Fils du Destin, Discrétion, Infiltrateurs
Mots clés : Infanterie, Rangers
Mots clés de faction : Aeldari

Path of the Outcast: Once per turn, when an enemy unit ends a Normal, Advance or Fall Back move within 9" of this unit, if this unit is not within Engagement Range of one or more enemy units, it can make a Normal move of up to D6" as if it were your Movement phase.
3 unités | 305 points | 30.5 %
Montés
Gardiens du Vent (3)
80

MESVPVCDCO
1443+26+2
PortéeAC/TFPADCapacités
Canon shuriken2433+6-12Touches Soutenues 1
Armes de mêléeMêlée33+301

Equipement : Canon shuriken (3), Arme de corps à corps (3)
Aptitudes : Soufflé par le Vent, Les Fils du Destin
Mots clés : Gardiens du Vent, Monté, Vol
Mots clés de faction : Aeldari

Swift Demise: Each time a model in this unit makes a ranged attack that targets the closest eligible target, re-roll a Hit roll of 1. If the target of that attack is within range of an objective marker your opponent controls, you can re-roll the Hit roll instead.
Tisseurs Célestes (2)
95

MESVPVCDCO
1444+/4++36+2
PortéeAC/TFPADCapacités
Bolas stellaires12D33+7-22
Canon disrupteur de Tisseur Céleste2423+3-13Anti-Véhicule 4+, Blessures Dévastatrices
Arme de corps à corpsMêlée43+301

Equipement : Bolas stellaires (2), Canon disrupteur de Tisseur Céleste (2), Arme de corps à corps (2)
Aptitudes : Faucher au Passage, Les Fils du Destin
Mots clés : Arlequins, Fumée, Monté, Tisseur Céleste, Vol
Mots clés de faction : Aeldari

Scything Swipes: Each time this unit ends a Normal move, you can select one enemy unit (excluding MONSTER and VEHICLE units) that it moved over during that move. If you do, roll one D6 for each model in this unit: for each 4+, that enemy unit suffers 1 mortal wound.
2 unités | 175 points | 17.5 %
Véhicules
Armes d'Appui
135

MESVPVCDCO
364+56+1
PortéeAC/TFPADCapacités
Catapulte shuriken1823+4-11Assaut
Canon à distorsion24D33+16-4D6+2Déflgration, Blessures Dévastatrices, Lourd, Tir Indirect
Armes de corps à corpsMêlée23+301

Equipement : Catapulte shuriken, Canon à distorsion, Arme de corps à corps
Aptitudes : Barrage d'Artillerie, Les Fils du Destin
Mots clés : Armes d'appui, Véhicule
Mots clés de faction : Aeldari

Artillery Barrage: In your Shooting phase, after this unit has shot, select one enemy unit (excluding MONSTER and VEHICLE untis) that was hit by one or more of those attacks. Until the start of your next turn, while this unit is on the battlefield, that enemy unit is suppressed. While a unit is suppressed, each time a model in that unit makes an attack, subtract 1 from the Hit roll.
Marcheurs de Guerre
110

MESVPVCDCO
1073+/4++66+2
PortéeAC/TFPADCapacités
Lance ardente3613+12-3D6+2
Pieds de Marcheur de GuerreMêlée33+501

Equipement : Lance ardente (2), Pieds de Marcheur de Guerre
Aptitudes : Champ énergétique, Les Fils du Destin, Eclaireurs 9ps
Mots clés : Marcheur, Marcheurs de Guerre, Véhicule
Mots clés de faction : Aeldari

Power Field: Each time a ranged attack targets this unit, subtract 1 from the Wound roll.
2 unités | 245 points | 24.5 %

Points : 1000
Commandement : 0
Figurines : 35
Unités : 10

Licence Creative Commons
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